Stworzyłaś/stworzyłeś własną markę i zastanawiasz się jak wypromować ją w internecie, a także offline? Nie wiesz na jakie działania postawić, a z czego zrezygnować? Oto kilka moich propozycji.
Jesteś twórcą i chcesz stworzyć własny produkt? Marzysz o wydaniu własnej książki? Chcesz być widoczna/widoczny w przestrzeni internetu, a także poza nią? Najlepiej połączyć wszystkie dostępne kanały i zacząć działać. To wcale nie jest takie trudne! Od czego zatem zacząć ?
Social media
Najlepiej zacząć do internetu! Tam informacje rozprzestrzeniają się najszybciej. Dedykowane profile na Facebooku, Instagramie, You Tubie, Tik Toku to nie jest wszystko. Trzeba tam na bieżąco publikować odpowiedni content, zadbać o komentarze i interakcje. Informacje o nowym produkcie warto dodawać na grupach tematycznych na Facebooku. Są ich tam tysiące. Masz znajomych w branży, którzy mogą pomóc w promocji ? Skontaktuj się z nim? Pamiętaj, że zawsze można działać w barterze. Warto wykorzystać wszystkie możliwe kanały.
Sklep
Sklep, poprzez który zamierzasz sprzedawać swój produkt powinien być doszlifowany w każdym calu. Chodzi nie tylko o odpowiedni opis samego produktu, czy zdjęcia. Teraz to nie wystarczy! Podstawa to SEO, a to można zyskać miedzy innymi dzięki odpowiednim treściom. Blog zawierający wpisy blogowe publikowane na stronie sklepu na pewno pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie strony. Jak to zrobić ? Zajrzyj do mojego wpisu: Jak być rozpoznawalnym w sieci? Sklep można także promować poprzez ustawienie reklam Google Ads, a także social media: reklamy na Facebooku, czy Instagramie. Jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy na ten temat, skorzystaj z pomocy odpowiednich firm – agencji marketingowych.
Poczta pantoflowa
Bądź w kontakcie ze znajomymi z branży i przekazuj im informację na temat twoich działań. Takie informacje można wymieniać między na różnego rodzaju grupach. Do niektórych warto wysłać produkt w formie prezentu. Unboxingi nadal są bardzo popularne.
Działania stacjonarne – targi i eventy
Uczestnicz w imprezach branżowych: targach, eventach, spotkaniach, prelekcjach. One zawsze skierowane są do odpowiedniej grupy docelowej. Poza wizytówkami warto mieć ze sobą swój produkt i maksymalnie go eksponować. Jak to zrobić? Postaw na własne mini stoisko. Wykorzystaj do niego stojaki tekturowe, przykład znajdziesz tutaj: stojaki tekturowe.
Tego typu stojaki możesz samodzielnie zaprojektować z użyciem logotypu, dowolnych haseł itd. W taki właśnie sposób idealnie wyeksponujesz swój produkt i wyraźnie oznaczysz markę. Do wyboru macie stojaki półkowe, podłogowe, naladowe itd. Opcji jest naprawdę sporo. Najważniejsza zasada: bądź widoczny.
Stworzenie własnego produktu wcale nie jest proste. Kluczowy jest pomysł, plan i jego systematyczna realizacja. Marketing to kolejny rok. Najważniejsza jest wysoka jakość produktu i biznes plan.
Artykuł sponsorowany.