Bezpieczne wakacje 2020

Jak być rozpoznawalnym w sieci?

Opublikowany Dodaj komentarz

Blogosfera pęka w szwach. Każdego dnia powstają nowe blogi, kanały yt i konta w social mediach. Jak sprawić, żeby użytkownicy chętnie zaglądali akurat do nas? Oto kilka praktycznych rad na stworzenie przyjaznego miejsca w sieci i nie tylko! pozycjonowanie stron

Założenie bloga, kanału na YT czy w profilu na Instagramie trwa dosłownie kilka minut. Wymaga od nas dostępu do internetu i odrobiny kreatywności. Prawda jest niestety taka, że jeśli nie będziemy wystarczająco charakterystyczni, nie mamy szans na uzyskanie grona stałych odbiorców. Aby być zauważalni powinniśmy spełnić kilka warunków:

  • bądźmy ekspertami w danej dziedzinie,
  • zadbajmy o orginalną nazwę,
  • rzetelnie przygotowujmy treści,
  • twórzmy wartościowy content,
  • dbajmy o jakość grafik/filmów,
  • bądźmy systematyczni,
  • działajmy we wszystkich kanałach,
  • bądźmy w kontakcie z czytelnikami,

Zacznij od nazwy

Orginalna nazwa naszego bloga/kanału to pierwszy krok do rozpoznawalności. Skupmy się na tym, żeby nazwa chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Zapomnijmy o długich i rozwlekłych tytułach – liczy się konkret! Promujcie swoją nazwę wszędzie, gdzie tylko się da! Z czasem możecie rozwinąć promocję o wizytówki, kubki, nadruki na torebkach wielorazowych, czy naklejkach na różne przedmioty https://etykieta.info.pl/etykiety-samoprzylepne/

pozycjonowanie

Wartościowe treści to podstawa. Zarówno na blogu, jak i na innych kanałach powinniśmy skupić się na tym aby content był konkretny i poparty rzetelnym przygotowaniem. Tworząc na przykład wpis poradnikowy, powinniśmy przeczytać inne opracowania, zapytać o opinię ekspertów z danej dziedziny i mieć pewność co do tego, że dana informacja nie jest wyssana z palca. Fake newsów w internecie jest naprawdę mnóstwo. Publikacja wpisów powinna być przemyślana i odpowiednio usystematyzowana.

Prowadząc bloga warto też zadbać o jego widoczność w wyszukiwarce. Nie mamy oczywiście takich potrzeb jak sklepy internetowe czy firmy usługowe, ale warto się z tematem zapoznać bliżej.Pozycjonowanie stron to nic innego niż szereg działań mających na celu poprawienia widoczności serwisu w wyszukiwarce. Zacznijmy od dobrego tytułu, adekwatnych nagłówków, nagromadzenia słów kluczowych i odpowiedniej długości (minumum 1500 znaków).

Social media

Jeśli przygotowujemy  treści do social mediów zadbajmy o to żeby były atrakcyjne, skupmy się na grafikach, infografikach, trafnych hashtagach i treściwym tytule. Słabe zdjęcia z całą pewnością nie zrobią na nikim specjalnego wrażenia. Zbyt długie tytuły zniechęcą czytelników, a nietrafione hashtagi sprawią, że nasz profil będzie banowany.

Kontakt z czytelnikami

Odpowiadaj na komentarze i reaguj na opinie czytelników. Komunikacja to podstawa. Ważne, żeby ludzie, którzy zaglądają do Twojego miejsca w sieci mieli świadomość, że ich opinia jest dla nich ważna. Pamiętajmy, że najlepszą wizytówką naszego bloga/kanału jesteśmy my sami i to my mamy największy wpływ na to co się pojawia. Dbajmy za to o swój wizerunek.

Related content